Rychlost vlaků a tažná síla (6.6.1)

O rychlosti vašich vlaků a jejich hodinové produktivitě (Rail Nation 6.6.1)

 

Je čas podívat se na podrobnosti o celkové rychlosti vašich vlaků a o změnách, které tato verze (6.6.1) obsahuje.

Tato verze přinesla celkové zkrácení vzdáleností z testovacího scénáře „Platform X: Titans of Economy“.

Zjednodušeně řečeno, mapa je rozdělena na „dlaždice“, jejichž délka byla zkrácena o 50 % (abychom byli přesní, ze 126 m na 63 m). Z herního hlediska to znamená, že vlak s nezměněnou rychlostí nyní ujede stejnou vzdálenost dvakrát rychleji než dříve.

 

Vzdálenosti zkrácené o 50 % = vlaky jsou o 100 % rychlejší? Ano i ne…

Pokud uvažujeme pouze stejnou vzdálenost a bez zastávek, pak ano, zkrácení vzdálenosti o 50 % odpovídá zvýšení rychlosti na dvojnásobek. Nicméně v „reálných podmínkách herního světa“, kde započítáváme i zastávky a rozjezdy mezi stanicemi, hrají v průměrné rychlosti opravdu velkou roli jak čekací doby v podniku, tak i faktor zrychlení. Takže i když nyní budete cestovat rychleji než dříve, kvůli limitům zrychlení a čekacím dobám to neznamená, že vlaky pojedou 2× rychleji.

Aby bylo vše synchronizováno, zvýšili jsme rychlost vlaků (zobrazovanou rychlost na mapě) tak, aby odpovídala vzdálenostem, které skutečně urazí.

Jelikož vaše vlaky nyní jezdí rychleji než dříve, snížili jsme celkovou tažnou sílu všech vlaků, abychom zabránili přílišnému zvýhodnění rychlejších lokomotiv. Navíc jsme upravili několik dalších parametrů lokomotiv, aby vlaky mezi sebou zůstaly vyvážené. Každá lokomotiva je nyní schopna přepravit méně vagonů a osobní vlaky méně cestujících. Stručně řečeno: vlaky jsou rychlejší, ale přepravují méně. To samozřejmě znamená určité úpravy dopadu čekacích dob v podnicích. Při delších čekacích dobách bude ziskovost vlaků nižší než dříve, při kratších čekacích dobách bude vyšší než dříve a při „standardních“ čekacích dobách budou vlaky obecně o něco lepší/výnosnější než dříve.

 

Pokud se zdá, že jedna věc ruší druhou, můžete se ptát, proč jsme se vůbec obtěžovali s touto změnou?

Došlo k rozhodnutí zvýšit „viditelné dění“ na mapě na začátku každého serveru – aby hra byla „živější“, jak by řekl náš herní designér (= vlaky jezdící rychleji). Pro dosažení tohoto výsledku by „vylepšení“ základních vlaků způsobilo více problémů, než by jich vyřešilo (tím, že by narušilo vyváženost hry, jak ji znáte). Na druhou stranu, vylepšení některých a zároveň zhoršení jiných by si vyžádalo mnohem více práce a nevyhnutelně by vedlo k zásadním změnám, které jsme vám nechtěli vnucovat – jako například nutit vás zcela přehodnotit vaše preference a zvyky. Proto byla místo toho přijata tato změna.

Zavádí také zajímavou strategickou možnost, jak překonat delší vzdálenosti rychleji než dříve, v případě, že vám časy v místních podnicích snižují příjem. Věříme, že nyní je přeprava na větší vzdálenosti přirozenou alternativou v případě přeplněných továren.

Doufáme, že toto vysvětlení bylo dostatečně srozumitelné. Pro všechny nadcházející změny, které mohou ovlivnit vaše hraní, jako je tato, se budeme snažit poskytovat podrobné články, abychom vás o všem informovali.

 

Uvidíme se na kolejích!