Rail Nation v průběhu historie: část druhá


Držte se pevně, zrychlujeme! Lesy a pole se začínají míhat za okny mnohem rychleji. Čím dál častěji se objevují menší města. I přesto, že jedeme rychleji, je v kupé čím dál tišeji. Výlet s Rail Nation pokračuje.

3. epocha:

Kolem let 1945–1970

Scenérie se opět rozjasňují. Dochází ke změnám. Ty mají vliv i na lokomotivy, protože staré parní lokomotivy jsou nahrazeny moderními dieselovými stroji. Tato evoluce se odráží i v našem depu. Moderní střešní okna umožňují lokomotivám zazářit v jasném světle.

Němečtí fotbaloví mistři světa z roku 1954 cestují domů ve vlaku taženém dieselovou lokomotivou DB řady VT 08.

Evropa se v roce 1957 sbližuje a vzniká mnoho nových železničních služeb, mezi nimiž vede Trans Europe Express. Cestující nyní můžou jezdit po Evropě ve vlacích s exkluzivní první třídou.

Lokomotiva ALCO RS-3 také dobývá celý kontinent, konkrétně Ameriku. V roce 1950 lokomotivy patřící American Locomotive Company propojí Kanadu, Spojené státy, Mexiko a Brazílii.

A zatímco v roce 1969 první člověk kráčí po Měsíci, francouzští inženýři začínají vyvíjet experimentální aerodynamický vlak, který později pod jménem TGV významně ovlivní železniční dopravu.

4. epocha:

Kolem let 1970–1990

Neustále se zrychlující technologický proces má velký vliv i na lokomotivy. Výkonné dieselové lokomotivy fungují vedle nejmodernějších dieselelektrických lokomotiv. Depo se rozrůstá do všech směrů, aby se do něj vešly všechny lokomotivy.

Pozor, před námi je zatáčka! Ale místo toho, aby vás odstředivá síla táhla ze sedadla, zatímco po kupé létají zavazadla, vše zůstává bezpečně na svém místě. Krajina za oknem se zdá být lehce nakloněná.

Jednou z prvních lokomotiv, která využívala naklápěcí technologii, je UAC Turbotrain z roku 1968. Tato aerodynamická lokomotiva si držela své tempo i v zatáčkách a přepravovala pasažéry v USA a Kanadě do jejich cíle vysokou rychlostí.

S ohromujícím výkonem 6000 koní je lokomotiva GE AC6000CW z roku 1995 jednou z nejvýkonnějších jednomotorových dieselových lokomotiv na světě. Stále je využívána na kolejích po celém světě.

Lokomotiva EMD JT42CWR je hráčům Rail Nation známá především jako Poseidón. V letech 1998 až 2016 je vyrobeno ohromujících 651 kusů této lokomotivy, které jsou posílány po celé Evropě. Tato lokomotiva je v provozu dodnes.

Naše lokomotivy putují rychle a plynule po kolejích historie. Další zastávka: dnešní svět!

Napsat komentář