5. epocha:
Kolem let 1919–2013
Znenadání je ticho. Jen pohled ven z okna naznačuje, že stále cestujete. Krajina ubíhá velmi rychle. Vaše sedadlo je pohodlnější než kdy předtím. Vítejte v moderní době!
Lokomotivy jsou nyní poháněné elektřinou a vypadají jako mistrovská díla technologie. Nad nádražím se tyčí mrakodrapy. V architektuře převládá sklo.
Nejprve se vrátíme do 50. let 20. století, v nichž byly položeny první základy moderních lokomotiv. V roce 1955 francouzská produkční řada SNCF BB 9004 vytvořila světový rekord pro vlaky rychlostí 331 km/h – v té době to byla opravdu neskutečná rychlost.
Řada BB 7200, která byla vyráběna do roku 1985, také pochází z Francie. Charakteristický předek od designéra Paula Arzense získal přezdívku „Nez Cassé“, která se dá přeložit jako „Zlomený nos“.
Jednou z nejcharakterističtějších produkčních řad v Rail Nation je pár „Krokodýlů“, kteří byli vyráběni od roku 1919 a zůstali v provozu až do 80. let. Řada Ce 6/8, původní Krokodýl, byla navržena ve Švýcarsku pro přepravu těžkého nákladu na příkré Gotthardské železnici.
„Německý Krokodýl“, který je v Rail Nation k dispozici jako produkční řada pro Leviathana, slouží v aktivním provozu až do 90. let. Zachované lokomotivy nicméně dodnes slouží jako zdroje náhradních dílů, nebo jsou vystaveny v muzeích.
Další pozoruhodnou lokomotivou z tohoto období je TGV Sud-Est se svou výraznou oranžovou barvou. Vysokorychlostní vlak z první generace řady TGV je využíván především na trati mezi Paříží a Lyonem až do svého vyřazení v roce 2013.
6. epocha:
Zhruba od roku 1994 až dodnes
Vjíždíme do tunelu. Dejte si kávu a opřete se v sedadle. Jasné světlo vás ve chvíli, kdy vlak vyjede z tunelu, na moment oslepí, ale pak vidíte novou scenérii. Vlak projíždí velkou metropolí. Vlevo i vpravo ubíhají futuristické budovy. Jsme v poslední epoše Rail Nation.
Od začátku 21. století je vyvíjen Bombardier Traxx, který je v aktivním provozu v 17 různých zemích. V Rail Nation je možné zahlédnout i řadu 145.
První čínskou lokomotivou v Rail Nation je HXD2 patřící čínským drahám, jejíž design je založen na francouzské lokomotivě Alstom Prima.
Nejlepší lokomotivy této moderní doby lze najít mezi osobními vlaky a lokomotivami. Začíná to Pendolinem, vlajkovou lodí polské železniční asociace PKP. Tato lokomotiva je vyráběna francouzskou společností Alstom. V roce 2014 představila společnost PKP nejnovější generaci. Bohužel tento vlak nemůže v Polsku svůj výkon využít naplno, jelikož maximální rychlost je omezena na 200 km/h.
Lokomotiva Sapsan, která se používá v Rusku, je vyráběna německou společností Siemens a je založena na vlaku ICE 3, který provozují Deutsche Bahn. Je upravena pro ruský rozchod kolejí a klimatické podmínky v regionu.
Šinkansen je nástupce experimentálního vlaku FASTECH 360 z roku 2005. Jak prototyp, tak i finální vlak mají aerodynamický design, který pomáhá především eliminovat pístový efekt v tunelech.
Blížíme se ke konci našeho výletu, vlak zpomaluje a pak zastaví ve stanici. Můžete se zvednout, protáhnout se a opustit kupé. Doufáme, že jste si jízdu užili a jste – stejně jako my – zvědaví, jaký bude další vývoj železniční dopravy.